top of page
חיפוש

הכנת הרכב לקיץ: השפעת מזג האוויר על הצמיגים

ימי הקיץ החמים מתקרבים אלינו בצעדי ענק, ונותר לנו כעת רק להכין את הרכב שלנו בצורה היעילה ביותר, לחודשים החמים בהם הטמפרטורות יזנקו. למזג האוויר ישנן השפעות שונות בכל חודשי השנה, אך חודשי הקיץ בארץ, הם המסוכנים ביותר לצמיגי הרכב. על מנת שתוכלו לנסוע בבטיחות, הכנו לכם מדריך מקצועי וקצר, עבור בדיקת צמיגים לקיץ.


מה קורה לצמיגים בחום גבוה?

חומר הגלם העיקרי אשר ממנו עשויים צמיגים, הוא גומי, מכאן שכאשר הוא פוגש בטמפרטורות מאוד גבוהות, הוא עלול להישחק ולהיחלש כתוצאה מכך. החום הזה נוצר בעיקר כאשר אנו מגיעים לעונות החמות של הקיץ הישראלי, והצמיגים מתחככים יותר מדי עם כבישי הארץ. מספיקה נסיעה אחת מהצפון לאילת במזג אוויר חם מאוד, שעלולה להוביל לשחיקה מיידית בצמיג וגרוע מכך.


כמה פעמים יצא לכם להיכנס לרכב אחרי שעות שהייתם בים, ולהרגיש כמו בסאונה? סביר להניח שלא מעט, עכשיו תארו לכם את תגובת הצמיגים לכביש האספלט הרותח ולחום הקיצוני בחוץ, זו התחממות ישירה ומסוכנת בהחלט. ישנם כמה מקרי קיצון אשר עלולים לקרות לצמיגים בעקבות טמפרטורה גבוהה מהרגיל, אך כמובן שגם באותה מידה, ישנם פתרונות מעולים ויעילים.

בדיקת מקיפה לקיץ - כך תעשו זאת

הדרך הטובה והבטוחה ביותר, בכדי להימנע מלכתחילה מבעיות שונות אשר עלולות להיווצר בצמיגים בעת נהיגה בקיץ, היא לבצע בדיקה מקצועית ומקיפה מבעוד מועד, בכמה שלבים פשוטים.

  • לחץ אוויר תקין - חוסר אוויר בצמיג עלול להוביל לסכנות רבות בכביש, בעיקר בחודשי הקיץ החמים. כאשר ישנו לחץ אוויר נמוך בצמיג, בעת הנסיעה הוא עלול להתעוות בעקבות החום ואף להתפוצץ לבסוף. כאשר לחץ האוויר גבוה מדי, גם עלולה להיווצר התחממות יתר ולסכנה גדולה, זכרו כי אין צורך להפריז עם לחץ האוויר, אלא למלא אוויר רק על ידי מדידה נכונה ומתאימה לסוג הרכב.

  • בדיקת שחיקה ויובש - לצמיגים ישנים בעיקר כאלו המשמשים אתכם כבר שנים, ישנו סיכוי גדול יותר לשחיקה והתייבשות מהירה. צמיד פגום ושחוק, עלול לסכן אתכם בעת הנסיעה, תבדקו אחת לכמה זמן את צמיגי הרכב ומומלץ גם מדי יום בחודשי הקיץ. רק כך תוכלו להבחין בסימני יובש, סדקים, חריצים, סימני שחיקה ועוד.

  • מוסך מקצועי - מעבר לבדיקה העצמית שניתן לבצע ולאפשרות שלכם להיות בקונטרול על צמיגי הרכב, בשביל לוודא כי אכן הרכב שלכם מוכן לחודשי הקיץ, מומלץ תמיד לבצע בדיקה נוספת במרכז לשירותי רכב. אתם לא צריכים לחכות שמשהו יקרה בשביל להגיע למוסך, בוודאי כאשר מדובר בבטיחות שלכם, ניתן לבצע בדיקה מקיפה של תקינות הצמיגים ובכך להיות בטוחים בדרכים.


עצירת התרעננות בדרך

גם אם היעד הוא לא רחוק מדי, אך נסעתם ביום בו הטמפרטורות הן גבוהות, תמיד עצרו לכמה דקות התרעננות ומומלץ בעיקר במקום מוצל כמו תחנת דלק. נסיעה ממושכת אשר יכולה לקחת גם כמה שעות, היא מסוכנת מאוד בימים בהם הצמיגים ברכב עלולים להתחמם במהירות ובכך להישחק. עצירה קצרה תעניק מנוחה חשובה לצמיגים ומעבר לכך, שזהו זמן מצוין לבדיקת צמיגים מהירה ולחץ אוויר תקין.


אל תחכו לרגע האחרון, קחו לכם יום נוח, נעים ואביבי כבר לפני שהטמפרטורות עולות, והגיעו אל מוסך מורשה ומקצועי עבור בדיקת צמיגים לקיץ. תחסכו לכם כל סכנה אפשרית בנסיעה בכביש ותרוויחו את תחושת הביטחון לאורך כל נסיעה ארוכה או קצרה. רוצים לשמוע עוד פרטים? צרו איתנו קשר.


99 צפיות0 תגובות

 לייעוץ טלפוני ומידע נוסף: 072-3941-706

bottom of page