top of page
חיפוש

סיפורו של צמיג: הבטיחות, החומרים ותהליך הייצור

יש לכם רכב? מעולה, אתם חייבים להצטרף אלינו לכתבה הבאה. למה? ובכן, בעיקר בגלל שאנחנו הולכים לעסוק בנושא בעל חשיבות עליונה, שההתעמקות בו הוכחה כמצילת חיים. רבים לא יודעים זאת, אבל לצמיגים עליהם אנו נוסעים יש משמעות עצומה בכל הנוגע לבטיחות הנהיגה והשימוש ברכב. לעיתים קרובות אנחנו מתעלמים מהם, ושוכחים מקיומם, אך כל עובד מוסך יוכל להעיד שמדובר על אחד מהפריטים החשובים ביותר במכונית, ואולי אף החשוב מכולם.

בכתבה הבאה אנו נצלול לעומק התחום, ונכיר מקרוב את המהות של צמיגי הרכבים שלנו. נחקור את החומרים שמרכיבים אותם וגם נראה לכם את שלבי הייצור השונים שמהווים את תהליך הפקתם. בנוסף, נציג לכם את הזווית של צמיגי דניאל, שנחשב כבר שנים לגוף אמין בעל ניסיון רב בעולם זה, עם מידע יקר ערך מהמומחים שלנו. אז קדימה, בואו נצא לדרך.


צמיגי דניאל

לנהוג בבטחה עם צמיג איכותי

רבים בטוחים שצמיגים הם בסך הכל קישוט גומי שמקיף את שלדת המתכת של הרכב, אבל האמת היא שהם פריט קריטי בכל הנוגע לשמירה על בטיחותנו בעת הנהיגה. מעבר להיותם חישוק שחור עשוי פלסטיק (מיד גם על זה נרחיב) שמאפשר לנו לנסוע, הצמיגים שלנו תוכננו כך שנגיע בבטחה מנקודה A לנקודה B. הם שומרי סף קריטיים שמעצבים את האינטראקציה שלנו עם הכביש והדרך.

לכן, עלינו להבין את המשמעות החשובה שלהם, ובעיקר לוודא שאנחנו מחזיקים בצמיגים איכותיים. מדובר על מוצר בסיסי, ולא איזה פינוק מיותר, שיאפשר לנו פשוט לנהוג טוב יותר ובעיקר – לשמור על הבטיחות. אין כאן קיצורי דרך, משמע – עליכם להשקיע בצמיג איכותי במיוחד.


שיעור קצר בכימיה: תערובת החומרים מהם מופקים צמיגים

כבר אמרנו למעלה משהו על כך שצמיגים מורכבים מפלסטיק, ובאמת התפיסה הרווחת כיום שהפריטים הללו מופקים מגומי וחומרים דומים, אך התעמקות בתחום תשקף תמונת מצב רחבה יותר. רוב הצמיגים מציגים חיבור חומרי שבין גומי טבעי וסינטטי לחומרים נוספים (משהו כמו 30 במספר!), ששזורים כולם בין פלדה חזקה.

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון בהקשר זה הוא שילובם של חומרי איטום מתקדמים בפריט. ובדיוק כמו גג הבניין שמצופה בחומר מיוחד שמונע מהמים לחדור פנימה אל הבית, כך הצמיגים שלנו מוגנים בפני נוזלים מזיקים. כל החומרים הללו מסייעים ליצרני הצמיגים להפיק מוצרים טובים יותר, שמביאים לידי ביטוי תכונות קריטיות כמו גמישות, עמידות ויעילות. כך ניתן למזער נזקים בכביש למינימום האפשרי.


המסע לייצור הצמיגים: חמישה שלבים מרכזיים

1. הכנת החומרים:

חומרי גלם עליהם דברנו, שמשתנים בין יצרן ליצרן, נבחרים בקפידה ומועברים למפעל לקראת תחילת תהליך הייצור.

2. בניית הצמיג:

לא נלאה אתכם ביותר מדי פרטים, אך בגדול מדובר על שלב בו מכונות ייעודיות בונות את שלדת הצמיג בשכבות. כך מתעצב מבנה המוצר, בהתאם לתוכנית שהוגדרה מראש.

3. שיפורים אחרונים ("פינישים"):

בדומה למלאכות רבות מעולם הרכב, גם כאן ניגשים עובדי המפעל לבצע שיפורים שונים בהתאם לתוצר הקיים.

4. בדיקה:

החוק כיום מחייב את יצרני הצמיגים להיצמד למספר משמעותי של בדיקות איכות קפדניות, בהן נשללות בעיות אפשריות. בעיקר באות כאן לידי ביטוי בדיקות ויזואליות של הצמיג וכן בחינת האיזון שלו.

5. בדיקה נוספת, אריזה ושיווק:

אחרי שמסיימים את בדיקות האיכות הראשוניות הצמיגים נבדקים פעם נוספת, בעיקר במקומות שנחשבים ל"טריקיים". רק אחרי שמגיעות תוצאות חיוביות בהחלט, הם נארזים להפצה ונשלחים הלאה.


צמיגי דניאל משווקים את הצמיגים הטובים ביותר!

אז רגע לפני שנפרדים, תנו לנו לספר לכם עוד קצת על הזווית של צמיגי דניאל לתחום. מדי יום אנו מטפלים במגוון רחב של לקוחות, ומשווקים צמיגים איכותיים שמאפשרים להם לנהוג טוב יותר. לצערנו הרב, רבים מהם כלל לא מודעים לסכנות האפשריות של נסיעה על צמיגים ירודים, ובעיקר לקריטיות של רכישת מוצר איכותי. אז אם גם אתם רוצים ללכת על בטוח ולקחת את הבחירה האחראית, אנחנו מזמינים אתכם לבוא אלינו ולרכוש את הצמיג החדש שלכם עוד היום!


16 צפיות0 תגובות

 לייעוץ טלפוני ומידע נוסף: 072-3941-706

bottom of page