top of page
חיפוש

מדריך: איפה קונים גלגל רזרבי לרכב?

אנחנו שמחים שהגעתם לכאן, כי קניית גלגל רזרבי לרכב, זה הדבר היעיל והחשוב ביותר שאתם עומדים לעשות עבור הבטיחות והנוחות שלכם. ואם אתם כבר נמצאים במצב בו יש לכם פנצ'ר בצמיג, במדריך שלפניכם תוכלו לקבל את כל המידע החיוני והמקצועי, עבור התקנה נכונה ובטוחה של צמיג רזרבי ברכב.



מהו צמיג רזרבי?

צמיג רזרבי, הוא אחד האביזרים החשובים ביותר ברכב. גם אם השימוש בו הוא לא יומיומי, כולם יודעים שאם צריך צמיג רזרבי והוא לא תקין אז אתם ממש בבעיה. פנצ'ר בגלגלים בעיקר כשאנחנו נמצאים בדרכים, זוהי סיטואציה מתסכלת שלפעמים אף עלולה לשבש לנו את כל סדר היום. ברגע שאנחנו מבחינים בכך, אנו חייבים לעצור בצד באופן בטיחותי ולפתור את הבעיה או לבקש עזרה. בדיוק כאן נכנס תפקידו של הצמיג הרזרבי, פתרון מושלם לתקלה שנקלענו אליה.


צמיג רזרבי נועד על מנת להציל את המצב במקרים דומים לאלו, הוא יהיה מונח בדרך כלל באזור התחתון של תא המטען ולעיתים אנחנו אף נשכח שהוא אפילו שם. ישנם כמה סוגים של צמיגים רזרביים, יש כאלו קטנים במשקל קל יותר, אשר נועדו לנסיעה מוגבלת במהירות מוגבלת, עד להגעה למרכז שירותי רכב מקצועי. ויש כאלו בגודל מלא שניתן לנסוע איתם ללא הגבלה, אך עדיין מומלץ לעבור אצל גורם מקצועי על מנת לוודא שמאפייני הצמיג מתאימים לנסיעה בטוחה ברכב.


איפה קונים גלגל רזרבי ומה המחירים?

תוכלו למצוא גלגל רזרבי לקנייה והתקנה בכל מרכז שירותי רכב, פנצ'ריות ומוסכים מורשים. במידה והחלפתם צמיג באופן עצמי, חשוב מאוד שעדיין תגיעו בטווח הקרוב למרכז שירות מקצועי, אשר יבחן כי אכן הצמיג הותקן כראוי וכי הנתונים שלו תואמים לסוג הרכב שלכם. בינתיים על מנת להיות בטוחים, אתם יכולים לבדוק גם בעצמכם אם מאפייני הצמיג תקינים וכי הצמיג הוא שמיש ולא שחוק לנסיעה.


יש המון סוגים של צמיגים אשר מתאימים לרכבים שונים, וגם טווח המחירים בהתאם לכך הוא רחב מאוד ומשתנה. המחיר הממוצע עבור שירות החלפת צמיג ישן או פגום בצמיג רזרבי, יהיה 200 ש"ח. המחיר עבור שירות מקצועי של החלפת צמיג, לא כולל את מחיר הצמיג החדש, יעלה לכם בערך 350 ש"ח. עם זאת, עדיין חשוב להבהיר כי מחירי הצמיגים הם מאוד דינמיים, וההחלטה על המחיר נובעת מאופן העבודה שיש לבצע, גודל ומשקל הצמיג, איכות, סוג הרכב והצמיג ועוד.

שלבי התקנה של צמיג רזרבי ברכב

אנחנו מקווים שזה לא משהו שיקרה לכם בקרוב או בכלל, אבל לכל מקרה בו תצטרכו לבצע זאת לבד, חשוב שכל אחד יכיר את השלבים להתקנה נכונה ובטיחותית של צמיג רזרבי לרכב. אתם עלולים לפתע להיתקע באמצע הדרך עם פנצ'ר, ולא תמיד תהיו בקרבה למוסך מקצועי באזור. לכן, חשוב שתכירו את השלבים, זהו מידע קצר וחיוני לכל זמן.

  • בטיחות אישית - הדגש העיקרי כאן הוא על הוצאה שלכם מכלל סכנה, להיתקע באמצע הכביש זהו דבר מסוכן ביותר, מספיק נהג אחד לא ערני מספיק שלא יבחין ברכב שלכם. גם כאשר אתם נמצאים בצידי הכביש, חשוב שתלבשו אפוד זוהר על מנת שתבלטו לעיני הנהגים. מומלץ לעצור את הרכב באזור מישורי, ולפתוח משולש אזהרה שיזהיר את הרכבים המגיעים מפני הרכב העומד.

  • הכלים הנכונים - הכינו את עצמכם מראש לגרוע מכל, תהיו מוכנים לכל סיטואציה אשר עלולה לקרות פתאום. קודם כל החשוב ביותר, כפי שכבר הזכרנו, תוודאו כי אכן קיים צמיג רזרבי לרכב. בנוסף אתם תצטרכו, מפתח גלגלים וג'ק (מגבה) בשביל להרים את הרכב ולהוציא את הצמיג הישן.

  • שחרור הברגים - בשלב הראשוני, לאחר שאתם מוכנים לחלוטין לקראת ההחלפה, שחררו מעט את הברגים על ידי המפתח כך שהם לא יהיו נעולים לגמרי. זה ידרוש מכם את מירב הכוחות בהתחלה, אבל על ידי עבודה נכונה זה יעזור לכם משמעותית לאחר מכן כאשר הגלגל יהיה באוויר. מומלץ לוודא תחילה, כי מפתח הגלגלים שלכם אכן מותאם לסוג הגלגל.

  • הרמת הרכב - לא סתם שהכינו ספר הוראות במיוחד לרכב שלכם, וזה בדיוק הזמן להוריד ממנו את האבק ולהשתמש בו. הכניסו את הג'ק מתחת לרכב במיקום הייעודי לו על פי הוראות הספר, כך שיונח באופן בטוח בקרבה לגלגל. הפעולה הזו תהיה פחות קשה, מכיוון שהג'ק עובד על קפיץ מתכתי אשר מקל על ההפעלה שלו.

  • ניתוק הצמיג - לאחר שהצמיג עצמו כבר נמצא באוויר, כמה ס"מ מעל הכביש, תוכלו להרגיש כי כעת הצמיג די רופף, מכיוון ששחררתם מעט את הברגים בהתחלה. כעת שחררו את הברגים לחלוטין, ונתקו בזהירות את הצמיג. מומלץ לאחר הוצאת הצמיג, להניח אותו מתחת לרכב לצד הג'ק ליתר ביטחון בכדי למנוע פגיעה ברכב, במידה והג'ק לא יהיה יציב מספיק בהמשך.

  • התקנת צמיג רזרבי - הכניסו את הצמיג הרזרבי במקום הצמיג הישן, וסגרו את הברגים בחזרה באופן חלקי. לאחר שהוצאתם את הצמיג הישן מהאזור התחתון של הרכב, הגיע הזמן להוריד את הרכב בחזרה בעזרת הג'ק ולבסוף לחזק את הברגים בחוזקה עד לנעילה סופית.


כמה זמן אפשר לנסוע עם צמיג רזרבי?

תגיעו למוסך או למרכז שירותי רכב בהקדם האפשרי! אבל, עם בכל זאת אין לכם את האפשרות לעשות זאת באופן מיידי, חשוב שתכירו בסיכונים ובאפשרויות העומדות בפניכם לטווח הקרוב. אצל רובנו גלגל רזרבי אשר נמצא בתא המטען, יהיה קטן יחסית ובמשקל נוח, זאת על מנת להקל עלינו בעת החלפת הגלגל ולא ליצור עומס על הרכב בנסיעה. כמובן שזה משתנה גם בהתאם לסוג הרכב וגודלו.


אך לקלות והנוחות יש כמובן גם מחיר, גלגל רזרבי במקרה הזה ישרת אתכם לזמן מועט מאוד וגם יגביל אתכם במהירות הנסיעה. בדרך כלל המהירות שבה תוכלו לנסוע בבטיחות, תהיה בערך כ-70 קמ"ש ובמרחק של עד 80-100 קילומטרים ומומלץ מאוד שלא יותר. במקרים בהם נתוני וממדי הצמיג הרזרבי זהים לצמיג המקורי, תוכלו ליהנות מנסיעה ארוכה ובמהירות מותרת, אך עדיין זה לא אומר שאינכם צריכים לראות מוסך בקרוב, צמיג רזרבי לרכב הוא חלופה זמנית בלבד.

10,529 צפיותתגובה 1

 לייעוץ טלפוני ומידע נוסף: 072-3941-706

bottom of page